ЖОСПАР:
КІРІСПЕ...............................................................................................................
Негізгі бөлім........................................................................................................
1) Конкурстық міндеттеме...........................................................................
2) Сыйақыға жария уәде беру......................................................................
3) Лотореялар, тотализатор және өзгеде ойындар өтткізу ерекшеліктері....
4) Тендер.........................................................................................................
5) Аукцион......................................................................................................
Қорытынды

Әдебиеттер тізімі
 Кіріспе.

Конкурстық міндеттемелер біржақты іс-әрекеттерден туындайтын міндеттемелердің бір түрі болып табылады.
Қазақстан Республикасының міндеттемелік құқығында топтастырудың мұндай негізі қолданылмайды,бірақ квази келісімшарттық міндеттемелерді атап өту конкурстық міндеттемелерді дұрыс түсінуге және бағалауға мүмкіндік береді.
Субьектілердің еркі есте ұсталады және олар көмекші маңызға ие болады. Осы міндеттердің мазмұны конкурстық тапсырма бойынша конкурстардың әдетте борышқормен бірқатар азаматтық-құқықтық шарттарды мердігерлік тапсырма, комиссия және тағыда басқа жасалатын іс-әрекеттерді қамтуы мүмкін.
Бірінші жағдайда конкурсанттардан конкурсты жария етекн субьектінің пайдасына заңдық маңызы бар іс-әрекеттерді іс жүзінде жасау туралы емес, сол конкурсты жария еткен тұлғамен өз талаптарын сақтаудың орнына өздерінің заңдық міндеттеуге дайын екендігі сөз болған жағдайларда кездескен.
Конкурс жария еткен, шарттарды бекітуге қатысты тұлға оферталар жасауды ұсынуды және өзіне ең жақсы жағдайлары бар офертаға қосылу міндеттемесін алады. Ғылыми,әдебиет және өнер туындыларын жасауға конкурс жария еткен кезде, нақты іс-әрекеттерді жасау талап етеді.
Конкурстық міндеттемелер Қазақстан Республикасының өзге заң актілерімен де реттелуі де мүмкін. Біз Қазақстан Республикасының 16 мамыр 2002 жылғы «мемлекеттік сатып алу туралы» атап өткен едім.
Онкурстық міндеттемелерді реттейтін заңға сәйкес Нормативті-құқықтық акт ретінде Қазақстан Республикасының Үкметінің 31 қазан 1996 жылғы «Қазақстан Республикасының аумағында лотореялар ұйымдастыру мен өткізу тәртібі туралы» қаулысын атауға болады.
Конкурсқа қатысу туралы ұсынысты кокурстық бастамасы тікелей өзі немесе конкурстық делдалұйымдастырушысы арқылы жасауы мүмкін. Делдал мен бастамашының құқықтырымен міндеттеріолардың арасындағы шартпен анықталады, ол шарт өзезегінде табиғаты жағынан комиссия немесе тапсырма шарты болады.
Осында айтылып отырған тапсырма шартына келетін болсақ, мұнда бір тарап (сенім білдірген өкіл) екінші тараптың (сенім білдірушінің )атынан және соның есбіненбелгілі бір заңды іс-әреет жасауға міндеттенеді делінген.  
Келесі комиссия шарты бойынша бір тарап (комиссионер) екінші тараптың (комитент) тапсыруы бойынша сыйақы үшін комитет есебінен өз атынан бір немесе бірнеше мәміле жасауға міндеттенеді. Яғни осы шарттардың анықтамасын көрсете кеткенім, бұл шарттар өзара ұқсас келетіндігін көрсеткім келді.
Тағы бір айта кететін жайт ол конкурс ашық болуы да мүмкін. Мұндай ұсыныстар яғни хабарламалр деп атауға даболады баспасөз немесе өзге де бұқаралық ақпарат құралы арқылы хабар жолдаумен жүзеге асырылады.     

Конкурстық міндеттеме шарты бұл кең таралған шарттардың бірі болғандықтан, ол өзішінде «сыйақыға жария уәде беру», «тендер», «аукцион» міндеттемелерді өз қатарына қосады. Сыйақыға жария  уәде беруден туындайтын міндеттеме тұрмыстық аяда пайда болуы мүмкін. Кейде азаматтар өздеріне тиесілі затты (құжаттарды, үй жануарларын т.б.) жоғалтып алып, оларды іздеп тауып өздеріне қайтаруға талаптанады. Соған орай азаматтар оларды қайтаруға үміттене отырып бұқаралық ақпарат құралдары арқылы немесе ілуге арналған арнайы тақтайшаларда хабарламаларын жария етеді. Затқа оның меншік иесі немесе өзге де құқық иесі сыйақы беруге уәде бере алады. 
Енді келесі міндеттеме түрі «тендер» нысанында саудаластық өткізген кезде оның бастамашысы өзі ұсынған бастапқы шарттардың негізінде тендер бастамашысы үшін шарттаың ең жақсы талаптарын тендер қатысушыларымен шарт жасасуға міндеттенеді.
Тендер шарттарында белгіленген мерзімнің шегінде, тендер бастамшысына тендермен ұйғарылған барлық құжаттаманы қоса бере отырып өз ұсыныстарын жазбаша түрде жібереді. Тендердің шарттарында ұсыныстарды желмдеген конверттермен жіберу көзделінген. Тағы айта етсек осы шартпен қатысатын әрбір қатысушылардың кепілдік жарна енгізу міндеті көзделуі мүмкін.
Аукцион да, тендер сияқты суадаластық жүргізудің ерекше нысаны болып табылады. Аукцион туындайтын міндеттемелерге сәйкес, конкурстық саудаластық нәтижелері бойынша сатушы аукционның затын ол үшін неғұрлым жоғары баға ұсынатын аукцион қатысушысына сатуға міндеттенеді. Осы шарт жайлы және де мұнда атап көрсетілген міндеттемелер жаилы толығырақ негізгі бөлімде қарастырылды.
  


Конкурстық міндеттеме шарты, түсінік және түрлері.

Конкурсттық міндеттемелер біржақты іс-әрекеттерден туындайтын міндеттемелердің тағы бір түрі болып табылады. Осы айтылған сөз, жоғарыда қарастырылып өткен басқаның мүдесіне тапсырмасыз әрекет етуден туындайтын міедеттемелерге де қатысты.
Қазақстан Республикасының міндеттемелік құқығында топтастырудың мұндай негізі қолданылмайды, алайда келісімшарттық міндеттемелерді атап өту конкурстық міндеттемелерді дұрыс түсінуге және бағалауға мүмкіндік береді. Олардың кейбіреулері шарттық міндеттемелеге өте ұқсас,өйткені конкурстық міндеттемелер қатысушылардың еріктерін іс жүзінде келістіру алдағы уақытта бәрбір орын алады,бірақ заңнама сол бір немесе өзге нысаннда кокурсқа бастамашылдық білдірген субъектінің еркіне ғана және егер оның ерік білдіруі құқықтық қатнастың негізгізі ретінде жеткілікті болса, басымды құқықтық маңыз береді.
Қалған субъектілердің еркі есте ұсталады және олар көмекші маңызға ие болады.